Wednesday, February 21, 2007

Khorixas uke 2

Team Score on the move 2007:


Halvannen uke i Khoroxas er ferdig, og jeg kan ikke tro at det har skjedd så fort. Likevel sitter jeg igjen med nok inntrykk til å vare i en lang stund fremover. Når jeg kom hit trodde jeg det kom til å være veldig lav levestandard, men har faktisk blitt veldig positivt overrasket over hvor bra det er. Er en del som minner om hytta (ingen dusj, vasking av tøy for hånd, og utedo) men ellers er det veldig likt studenterhybelen hjemme.

Tror det jeg synes er verst her horte, er at samfunnet er ganske preget av alkoholisme og arbeidsledighet. Nesten overalt hvor en går ligger det glasskår fra ølflasker spredt rundt, og mange sliter økonomisk fordi de ikke har noen jobb. Likevel er det lite klager, og smilet sitter løst. Litt leit er det når barn kommer bort og spør om å få ting, men det skjer heldigvis ikke så ofte. Det meste er likevel veldig bra her. De fleste er veldig flinke til aa passe paa hverandre,og nesten overalt hvor en ser er det aktive smilende unger. Fikk til og med provd meg paa aa laere bort litt turn i gaar. Kjempeartig! Tror det er en del her borte med bedre koordinasjon enn mange norske unger, men det er kanskje ikke saa rart ettersom de danser saa det suser etter allerede som 2aaringer.

Fikk forresten flettet håret mitt her om dagen. Ei venninne av Riana stakk innom, og ikke lenge etter var håret uvannt satt opp, men litt kult da. Praktisk er det og, for det er ikke lenger noe stress med å vaske det, eller sette det opp om morgenen. Eneste det trenger er litt solkrem prutet på, for å unngå at jeg blir solbrent i skillene.. Har faktisk gått bra hittil.

No comments: