Saturday, February 3, 2007

Kurs med fredskorpset i mandal


Under en uke til jeg er i Namibia! Ganske utrolig å tenke på egentlig. Har jo alltid hatt lyst til å reise til Afrika, men at jeg får kombinere det med å jobbe med sport i tillegg er jo bare topp! Kanskje ikke så rart at det kjennes litt uvirkelig fremdeles. Så her er jeg altså... På forkurs, og med sekken pakket, men med en tro på at det er evigheter til vi skal dra.

Heldigvis er det masse hyggelige folk her, så det er ikke noe stort problem å få tiden til å gå. Føles egentlig litt som en typisk ungdomstreningsleir. Vel.. bortsett fra at den meste treningen kommer fra fotball i pausene og mye forelesninger inne da. Men vi lærer en del. Gikk nok litt tregt i begynnelsen, med mye repetisjon, men de siste dagene har vi lært mye relevant. Kjekt å lære litt mer om hva vi kan forvente fra den nye kulturen, og om litt utviklingspolitikk.

Gleder meg en del til å sette meg på flyet da. Eller rettere sagt: å komme ut av flyet og sette beina på afrikansk jord for første gang. Litt redd for solen der, men jeg har med masse solkrem så det går nok bra. Håper det er god dekning slik at jeg får skrevet en del om hvordan jeg har det. Skal prøve å få skrevet her så ofte som mulig, og ellers håper jeg på å få høre litt om hvordan dere har det og. Bare å sende mail ;)

No comments: