Wednesday, February 7, 2007

Endelig i Windohek

Etter en laaaang tur, var jeg endelig fremme i Windohek mandag ettermiddag:) Det ble en del styr i visumskranken, men da vi saa kom oss gjennom var det utrolig godt aa kjenne paa solen, og sette oss inn i bilen til de som hentet oss. Turen videre gikk saa til et shoppingsenter i naerheten, for vi til slutt dro til hotellet vi bor paa.

Det forste som slo meg, er at det er utrolig flott natur her. Vi er nok litt heldige som kom i regntiden mens det er frodig og gront. Likevel.. er nok flott ellers ogsaa. Fantastiske fjellformasjoner, og aapent nok til at du ser urolig langt. Tok meg faktisk en morgentur i dag tidlig (med to paa teamet), og jogget opp paa en topp ikke saa langt fra hotellet. Kjempeglad for at jeg gjorde det, for bedre utsikt er det sjelden man ser. Saa faktisk hele windohek derfra, samt en mengde fjell i bakgrunnen. Naar det i tillegg var like etter soloppgang, ble det veldig bra. Eneste jeg synes er litt dumt saa langt er at jeg ikke kan lope utenfor veier og stier. Er sinnsykt fristende, men hvis de lokale ikke vet om det er 100% trygt faar jeg vel holde meg unna saa lenge.

Ellers lever vi i skikkelig luksus for tiden. Regner med at det blir endret litt snart, saa jeg faar vel nyte det mens jeg kan. Er en del kursing, men vi har en del fritid og. Kursene er dessuten ganske interessante, og maten super saa jeg kan ikke klage akkurat. Gleder meg masse til jeg kommer ut til der jeg skal jobbe da. Regner med at det ikke blir like mye luksus der, men blir nok utrolig spennende. Litt skremmende aa tenke paa forste kurs vi skal holde, men det gaar nok greit.

Fantastisk utsikt:

No comments: