Sunday, March 11, 2007

Sandboarding i Swakopmund

Teambuilding i Swakopmund er kjempegøy! Har selvfølgelig vært litt kursing og evaluering mens vi har vært her, men mest av alt har vi bare kost oss og hatt det artig.

Swakopmund er en utrolig flott by, med rene gater og flotte hus. Ser ganske tysk ut egentlig, noe som ikke er så rart når man tenker på at Namibia har vært en tysk koloni. I feriemånedene er det visstnok hit alle drar, men akkurat nå er det veldig rolig og lite folk. Passer meg egentlig veldig bra, så får jeg slappet av maks før neste samfunnsbesøk.

Prøvde forresten sandboarding i dag. Kjempeartig å stå på snowboard på sanddynene rett utenfor Swakopmund. Var utrolig heldige med været, for det var deilig sommertemperatur, og skyfri himmel hele tiden. Litt fomling ble det i starten, for det er en litt annen teknikk som brukes når du står på sand i stedet for i slalombakken. (Litt liknende den som brukes på puddersnø faktisk). Gikk heldigvis fort bedre, slik at det ikke tok mange turene før jeg følte at farten ble litt bedre.



Etter en stund med aking, og mye gåing oppover sanddynen med brettet, skulle vi prøve et akebrett. Dette brettet var egentlig bare en flat sponplate, eller noe liknende, som vi lå på mens vi akte ned bakken. Litt skummelt når du lå på kanten og så nedover den lange , bratte bakken, men sinnsykt kick underveis! Kjente virkelig magasuget når du nærmet deg bunnen og kjørte videre opp neste bakke. Utrolig glad for at jeg turte å prøve det.
Ble bare en gang da, for det var ganske slitsomt å gå opp sanddynen igjen.


Turen ble avsluttet med piknik nede ved stranden. Herlig!


I morgen går turen videre til Opuwo. Gleder meg utrolig mye, for jeg tror det er det samfunnet der vi kommer til å oppleve mest. Skal til og med på campingtur for å jobbe litt på en av teltskolene til Himbaene. Håper alle har det supert hjemme i Norge, så skal jeg prøve å komme med opdateringer så fort som mulig :)

No comments: